2020. márc. 16.

Átállás a tantermen kívüli digitális munkarendre

Tájékoztató

Kedves Diákok és Szülők!



A digitális távoktatás hivatalosan a Kréta rendszerén keresztül történik. 

Ebben az ideiglenes időszakban a palzsoltelearning.blogspot.hu szünetel (természetesen a palzsoltelearning.oldalunk.hu továbbra is elérhető - kifejezetten kérem, hogy a Tanfüzetet továbbra is használja mindenki)! Két felület veszi át a szerepét: 
  • dráma és tánc (5. évfolyam), ének-zene (5-8. évfolyam), valamint osztályfőnöki (7. c osztály) tantárgyakból ez a blog (palzsolthomelearning.blogspot.hu), 
  • továbbá magyar nyelv és irodalom (6. b és 7. c osztály) tantárgyakból a Google Classroomban meghirdetett kurzusok. 

A Krétában minden tanítási órát a szokott módon könyvelek. Az adott tanórához tartozó Házi feladat menüpontban vázlatosan közölnöm kell a tananyagot (ez előírás). Ezen kívül el fogom helyezni azt a linket is, amin keresztül elérhető vagy ennek a blognak a megfelelő bejegyzése (dráma, ének, osztályfőnöki), vagy a Google Classroom megfelelő kurzusa. Kérem, hogy a diákok minden esetben a linken elérhető felületen dolgozzanak! 

Az első tematikus időszak március 16 - április 8-ig (szünet előtti utolsó tanítási nap) tart. A vonatkozó tematikus tervezetek a következők: 

A tematikus egységeket tanórákra lebontva, tananyaggal (feladatokkal) ellátva fogom feltölteni a Kréta/Tanóra/Házi feladat menüpontba - ahogy ezt korábban is írtam -, egy linken keresztül. Kérem, hogy az ott található hivatkozást mindenki nyissa meg, alaposan olvassa el, és az ott leírtakat kövesse! 

Minden tematikus egység egy beszámolóval zárul (határidő: április 8., éjfél), ezt az utolsó óra anyagánál külön jelezni is fogom! A havi munka értékelést ez alapján kapják a tanulók (magyar nyelv és irodalom tantárgyakból ezen felül számítani lehet további számonkérésre is: házi dolgozat, illetve online teszt formájában). A beszámolót a Kréta e-Ügyéntézés felületén keresztül kérem feltölteni! A hivatalos kommunikáció is ezen a felületen történjen (üzenetek)!

A beszámoló paraméterei:
  • egy gépelt A/4-es oldal
  • 12-es betűméret
  • Times New Roman betűtípus
  • 1,5-ös sortávolság
  • 2,5-ös margó
  • pdf formátum

A beszámoló tartalma (feleljen a kérdésekre):
  • Mutasd be lényegretörően, foglald össze az újonnan megszerzett ismereteket!
  • Mi okozott problémát a témák feldolgozása során?
  • Mi tetszett a leginkább, melyik feladatot élvezted a legjobban a témák feldolgozása során?
  • Milyen tanulsággal (bármilyen tanulság!) szolgált számodra a témakör feldolgozása?
  • Mit kellene még gyakorolnod a témakörben? Hol érzed magad bizonytalannak? 

Probléma esetén bárki kereshet, igyekszem segíteni! A diákok bátran kérjenek egymástól is segítséget (természetesen jelen helyzetben lehetőleg ne személyesen)! Külön kérem a szülőket, hogy álljanak a gyerekek mellett, segítsék, vezessék őket! Ez az időszak csak a kölcsönös felelősségvállalás mentén valósulhat meg. 

Mindenkinek jó munkát, türelmet, kitartást kívánok:
Zsolt bácsi


u.i.: javaslom, hogy mindenki alakítson ki magának egy napirendet, amit aztán követhet. Szánjunk időt némi mozgásra (persze most ne bandázzunk), pihenésre, játékra, közös időtöltésre a családdal (segítsünk a ház körüli teendőkben is), kulturális töltekezésre (hallgassunk zenét, nézzünk jó filmeket - és az M5 felsősöknek szánt műsorait), tanuljunk! De a legfontosabb, hogy mindenki vigyázzon magára!